بهترین زمان عکاسی از کودک

بهترین زمان عکاسی از کودک


نوزادهایی که تازه بدنیا می آیند، ساعات زیادی را در خوابند که به راحتی می توان از آنها عکاسی کرد. اما هر چه کودک بزرگتر می شود، خواب او هم سبک تر می شود که در نتیجه عکاسی را سخت می کند. با این حال عکاس های حرفه ای می دانند در این مواقع باید چگونه عمل کنند. تمامی ژست هایی که از نوزادهای بالای دو ماه گرفته می شود، عکس را هنری تر می کند.

برای ژست نوزاد می توان او را در سبد حصیری خواباند و یا او را بر روی دست پدر قرار داد. اما زمانی که نوزاد در خواب است باید این کار انجام شود. نوزاد در زمان بیداری بی قرار می کند و به همین دلیل عکاس نمی تواند به خوبی از او عکس های هنری ثبت کند.

عکاسی از نوزاد در زمان بیداری

اگر والدین بخواهند از نوزاد خود در زمان بیداری عکس بگیرند، باید زمانی باشد که نوازد شیر خود را خورده و به اندازه کافی هم خوابیده است. نوازدهایی که گرسنه هستند و یا نخوابیده اند، بداخلاقی می کنند و تمام مدت عکاسی را در گریه به سر می برند. بنابراین مادر باید زمانی را که کودک شاد و پرهیجان است برای عکاسی انتخاب کند.

البته برای نوزادهایی که کمتر از دو ماه از تولد آنها می گذرد، عکاسی در زمان بیداری مشکل تر است. مگر اینکه مادر یک لحظه را شکار کند و یا متوجه ژست هنری فرزندش شود. در این صورت می تواند دوربین را به سرعت تنظیم و عکس را ثبت کند. در غیر اینصورت باید عکاسی از نوازد را به عکاسان حرفه ای و آتلیه بسپارد.

اگر به دنبال تصاویر هنرمندان و حرفه ای از نوزاد خود هستید، بهترین زمان برای عکاسی 6 ماهگی به بعد است. در این زمان نوزاد والدین خود را بخوبی می شناسند و می تواند با محیط اطراف ارتباط برقرار کند.

نکاتی در زمان عکاسی از نوازد

زمانی که از نوزاد عکاسی می شود، باید مادر در کنار او باشد. حتی گرفتن دست نوزاد هم مشکلی را ایجاد نمی کند. مادر برای روحیه دهی به نوزاد می تواند دست نوزاد را بگیرد. حتی برای گرفتن یک تصویر هنرمندانه از نوزاد، می توان او را در آغوش مادر قرار داد و از هر دو عکس گرفت.

وقتی نوزاد با مادر ارتباط عاطفی برقرار می کند و در حال خندیدن است، بهترین زمان برای عکاسی ناب است. در این زمان می توان دوربین را بر روی صورت مادر و نوزاد متمرکز کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *