نکات مهم عکاسی از کودکان

 

دوران کودکی یکی از مهم ترین دوران زندگی هر فردی است که شکل دهی شخصیت کلی فرد را به عهده دارد. هر قدر کودک محبت و توجه بیشتری از والدینش دریافت کند احساس امنیت درونی وی افزایش می یابد و در آینده شخصیت محکم تری خواهد داشت.

عکاسی از کودکان در عین سختی جالب هم هست. بچه‌ها به سرعت بزرگ می‌شوند و طبیعی است که بخواهید رشد آنها را ثبت کنید؛ اولین روز مدرسه تا اولین بازی ورزشی. با کمی تفکر بیشتر  و رعایت برخی نکات می‌توانید عکس‌های معمولی خانوادگی را به چیزی خاص و با ارزش تبدیل کنید.

نکات عکاسی از نوزاد و کودک

 

توجه به چشم ها

چشم ها منعکس کننده احساسات و دریچه روح انسان هستند. در عکس هایی که کودک مستقیم به دوربین نگاه کرده است زیبایی خاصی وجود دارد.

 

شناخت خلق و خوی نوزاد و کودک

عکاس باید سعی کند با درک صحیح روحیات کودک و صحبت با والدین خلق و خوی کودک را بدرستی بشناسد و با او هم بازی شود تا بهانه گیری های کودک حین عکاسی کمتر شود.

 

معصومیتشان را به تصویر بکشید

معصومیت یکی از ویژگی‌هایی است که با کودکی همراه است پس چرا ثبتش نکنیم؟ بگذارید فرزندتان بازی کند یا راجب چیزی با او صحبت کنید که به فکر فرو رود. می‌توانید از او بپرسید به بامزه‌ترین جوکی که به ذهنش می‌رسد فکر کند یا بپرسید آیا رازی دارد یا خیر.

حالت های با مزه

یکی از راه های جذاب شدن عکس کودک عکس گرفتن از کودکان در حالت های کثیف و یا به زبان ساده تر حالت های شلخته است. کودکانی که در حال غذا خوردن و یا گل بازی کردن و یا نقاشی با رنگ های مایع و البته ایمن هستند عکس ها را بسیار جالب و جذاب میی کند.

 

حالت های مختلف

عکاس باید ضمن در نظر گرفتن جثه کودک حالت های مختلف را امنحان کند ولی نکته مهمی که باید رعایت شود اینست که از امر و نهی کردن های زیاد و حالت های زیاد که سبب خستگی و بد خلقی کودک می شود دوری کنید.

 

لنز دوربین با کودک هم سطح باشد

برای عکاسی بهترین ارتفاع هم سطح بودن با کودک است. عکاسی از بلا یا پایین به جذابیت عکس های هم سطح نیستند.

 

عکاسی از چهره کودک

یکی از بهترین حالات برای عکاسی از کودک، عکاسی از صورت می باشد چرا که عکاسی به این روش چهره معصوم کودک را بیشتر نمایش می دهد و کودک را زیباتر نشان می دهد.

 

بطور دائم عکس بگیرید

تغییر سریع کودکان از نظر خلق خو به شما اجازه انتظار برای یک عکس عالی را نخواهد داد بنابراین باید پشت سر هم عکس بگیرید. اکثر مواقع از هر ۲۰ عکس گرفته شده از یک پوزیشن ۱ عکس عالی بدست می آید.

 

تنظیم نور

اکر حرکت های کودک زیاد است می توانید با باز گذاشتن دیافراگم اثر حرکت های او را در عکس از بین ببرید. بهترین نور برای عکاسی از کودک نور غیر مستقسم طبیعی است که حالت نرمی به پوست او می دهد.

 

پس زمینه عکاسی

هر قدر زمینه عکاسی ساده تر باشد عکس کودک جلوه بیشتری دارد. زمینه های خیلی شلوغ و خیلی روشن از زیبایی عکس کودک می کاهد. بهترین رنگ ها برای زمینه عکاسی سفید بژ خاکستری روشن کرم و آبی آسمانی هستند

 

یک حالت عالی

عکس های طبیعی که پوزیشن و حالت خاصی به کودک القا نشده است جذابیت بیشتری دارند. عکاسی از کودکان در حال بازی کردن خمیازه کشیدن غذاخوردن زیبایی عکس کودک را دو چندان می کند.

 

لبخند

برای بدست اوردن یک لبخند عالی از کودکان با شکلک ها و حرکات عجیب آن ها را نترسانید. کافی است مادر یا پدر با کودک حرف بزنند و توجه اورا به خود جلب کنند. ایجاد یک لبخند زیبا را به والدین محول کنید.

 

عکس های سیاه و سفید

این دسته از عکس های کلاسیک علاوه بر این که همیشگی و کهنه نشدنی هستند معصومیت چهره کودک را بیشتر نمایان می کنند.

 

استفاده از المان های طبیعی

حتی اگر امکان عکاسی از کودک در طبیعت را ندارید می توانید با استفاده از گل های طبیعی آب نیمکت های چوبی آتش شومینه و غیره جلوه بیشتری به عکس ها ببخشید

خواب های شیرین

عکاسی از کودکان در حالت خواب یکی از زیباترین حالت ها برای عکاسی است.

 

وسایل پدر و مادر

عکس کودکان در حالتی که کلاه عینک و یا کفش والدین خود را پوشیده اند بسیار متفاوت و هیجان انگیز است.

 

عکس های نیم رخ و سه رخ

این گونه از عکس ها همیشه احساسی روحانی را به بیننده القا می کنند.

 

لباس کودک

از قبل لباس کودک را تعیین کنید. لباس های فانتزی لباس های رنگی کلاه های عروسکی کراوات و پاپیون های کوچک و رنگی گل سرهای زیبا نمونه هایی زیا از لباس کودکان هستند فراموش نکنید که حتما یک دست لباس سفید برای کودک آماده کنید. عکس کودکان با لباس سفید و پس زمینه رنگی جزء عکس های پر طرفدار هستند.

 

گریم کودک

گریم های فانتزی به شکل پروانه و یا کلاه گیس ها و سبیل های مصنوعی با در نظر گرفتن سن کودک و سلیقه والدین نمای زیبایی به عکس ها میبخشند.

 

زمینه عکاسی مناسب با فصل

می توانید زمینه عکاسی را مناسب با فصل و یا مناسبت های مانند نوروز یلدا و یا کریسمس تعیین کنید. استفاده از برگ های خشک پاییزی و یا سفره هفت سین و یا سبدی از انار های قرمز که نشان دهنده شب یلدا هستند جلوه ای دو چندان به عکس ها میبخشد.

استودیو عکس و فیلم نگاه تو با بیش از بیست سال ، سابقه عکاسی و فیلمبرداری مجهز به دکورها و لوکیشنهای متعدد در زمینه های عروس ، خانوادگی ، بارداری ، کودک ، نوزاد ، با تمهای متفاوت تولد ، کلاسیک ، محلی یا یلدا ، کریسمس ، ولنتاین ، همراه با لباس تمهای بارداری ، کریسمس و محلی ، آماده ارائه خدمات عکاسی و فیلمبرداری به شما عزیزان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *