10 روش برای این که در عکسها بهتر دیده شوید

1.از جاذبه‌های خود بهره ببرید

سعی کنید توجه را به سمت جذابترین ویژگی صورت خود ببرید، چه این ویژگی خندۀ شما، موی یا چشمانتان باشد. مثلا اگر گردن ظریفی دارید سعی کنید لباس‌هایی بپوشید که آن را به نمایش بگذاند. اگر که لب‌های زیبایی دارید، با استفاده از یک ماتیک روشن بگذارید دنیا این را بداند. اگر که توجه بیننده را به بهترین ویژگی خود جلب کنید، خود شما نیز با اطمینان بیشتری عکس می‌گیرید که نتیجه آن عکس بهتری خواهد بود.

2.نگاه‌ عمیق و تیزی داشته باشید


مستقیم به دوربین نگاه کنید. درست است که با نگاهی رویاگونه به دوردست هم می توان عکس خوبی انداخت، اما اکثر ما وقتی به دوربین نگاه می‌کنیم عکس‌های بهتری خواهیم داشت. این به معنی آن نیست که نمی‌توانید صورت خود را به سمتی کج کنید تا بهترین زاویه خود را داشته باشید.

3.ژست بی‌نقص

شما نمی‌خواهید که بسیار شق و رق یا از طرف دیگر بسیار شل و ول به نظر بیایید. فکر کنید که در چه حالتی می‌خواهید عکس خود را بندازید. ایستاده، تکیه زده یا نشسته؟ مثلا ممکن است نخواهید بشینید چرا که ویژگی مهم شما قدتان است.

4.بگوئید سیب (و چیز دیگری هم نگوئید)

 

هیچکس تا به حال در هنگام حرف زدن، یا جویدن یا گرفتن حالت‌های مضحک دست نتوانسته عکس خوبی داشته باشد. پس از کاری که می‌کنید دست بکشید، به عکاس دقت کنید و لبخند بزنید. به چیزی فکر کنید که باعث خندۀ شما می‌شود.

5.هنگام عکس گرفتن دقت کنید

اگر که با گوشی‌های هوشمند عکس می‌گیرید باید بدانید که وقتی انگشت شما از روی دکمۀ عکس گرفتن برداشته شود، عکس گرفته می‌شود. پس دقت کنید که با زود تکان دادن گوشی عکس خود را خراب نکنید.

6.کلاه را فراموش کنید

شاید که کلاه و عینک به شما بیاید، اما در هنگام عکس گرفتن بهتر است آنها را بردارید. عینک ها بهترین ویژگی ما، یعنی چشم هایمان را مخفی می کنند – در حالیکه عینک دودی کاملا آنها را می پوشاند. به علاوه، عینک‌های عادی می‌توانند هنگام عکس گرفتن با فلاش یک بازتاب زشت را نیز در عکس شما بیاندازند.

7.از آرایش خود کم کنید


مطمئنا نیاز به آرایش هست تا عکس شما خوب باشد، اما این به معنی آن نیست که می‌بایست در اینکار زیاده روی کنید. تمرکز خود را به روی خط چشم و ریمل بگذارید تا چشم هایتان را مشخص تر کنید، که زیباترین قسمت یک عکس هستند.

8.سبک خود را پیدا کنید

سعی کنید که تیپی هماهنگ و بخصوص داشته باشید. خوب است که لباس های شما هویتی به شما بدهند و فرق‌های کوچکی با مد روز بکنند.

9.به موی خود دقت کنید


قبل از عکس گرفتن هر موی به هوا رفته‏‌ای را به سر جای خود بازگردانید. حالت موی شما تاثیر بزرگی در عکس صورت شما خواهد داشت. اگر که پیشانی بزرگی دارید بگذارید یک دسته مو روی صورتتان بریزد. این باعث می شود که پیشانی شما متناسب به نظر آید. و به عنوان یک قانون کلی، نشان دادن موی بیشتر بهتر است، چرا که تمرکز را روی صورت شما بیشتر می کند. پس قبل از اینکه دکمه را فشار دهید موهای خود را حتما مرتب کنید.

10.از اشتباهات خود درس بگیرید

آن دختری نباشید که می گوید “اه، من هیچوقت در عکس ها خوب نمی افتم!” عکس های بد خود را بازبینی کنید تا بفهمید که چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی نمی‌دهد. و خجالتی هم نباشید: در خانه از خود عکس‌های تمرینی بگیرید تا وقتی که قیافه‌‏ای را داشته باشید که می‌خواهید. با اینکار دفعه بعد که قرار بود در جایی عکس بگیرید مطمئن‌تر هستید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *